duminică, 27 septembrie 2015

N-am să înțeleg!


N-am să înțeleg oamenii materialiști, care se culcă și se trezesc cu ideea de a avea mai mult, de a mînca mai mult, de a aduna mai mult fără a se împărți cu cel de alături.
N-am să înțeleg copii egoiști care consideră că părinții trebuie să le satisfacă toate capriciile, iar ei au dreptul să profite de bunătatea și dragostea lor.
N-am să înțeleg bărbații care se cuplează cu femei de ocazie și nici femeile care leagă o relație întîmplătoare.
N-am să înțeleg adolescenții care cred că e la modă să umbli cu haine rupte, păr vopsit în toate culorile, țigara în gură și paharul cu alcool în mînă.
N-am să înțeleg prietenii care consideră că prietenia este doar un mod de a cere mereu fără a avea bunul simț și un pic de rușine.
N-am să înțeleg oameni care-și impun părerea și au impresia că toți trebuie să gîndească ca ei.
N-am să-i înțeleg pe cei care se răzbună pe oameni nevinovați distrugînd suflete cu o plăcere dezgustătoare.
N-am să-i înțeleg niciodată pe cei lipsiți de sentimente, cei care rîd în față și simulează o afecțiune inexistentă doar pentru a primi ceva...
N-am să înțeleg obrăznicia unora care consideră normal ca cei din jur să le satisfacă dorințele.
N-am să înțeleg tupeul oamenilor care mereu cer, mereu caută să găsească ceva pentru ei înșiși, mereu morocănoși, mereu lipsiți de bunul simț.
N-am să-i  înțeleg pe cei hapsîni care țin totul pentru ei și nu sunt în stare să se împartă.
N-am să înțeleg materialismul, egoismul, zgîrcenia.
N-am să înțeleg oamenii care privesc cu satisfacție la suferința altora și rîd cu poftă, uitînd că totul în lumea asta are un final...

Marinela Lungu
27.09.2015

2 comentarii: